אירועים במסעדות: איך זה נראה מהצד השני?כאשר אתם מחפשים מסעדה לאירועים, על מה אתם מסתכלים? על המיקום? המחיר? הגודל? כולם ללא ספק חשובים. אך חשוב לא פחות להבין מהי נקודת המבט של המסעדן, כדי להפיק אירוע בלתי נשכח. בתור לקוחות שמחפשים מסעדות לאירועים אנחנו מנסים לדלות כמה שיותר אינפורמציה על המחיר פר מנה, גודל החלל, התקציב, המיקום, סוג התפריט ועוד. ומה קורה אחרי שכבר בחרנו מסעדה? איך מתמודדים בהצלחה עם "אורחים על סטרואידים"? כדי לענות על השאלה החלטנו להכיר לכם מקרוב את המנגנון שפועל מאחורי הקלעים להצלחת האירוע.
אז מה קורה שם מאחורי הקלעים? בדרך להפיכת האירוע לחגיגה שמחה, עומדות בפני המסעדנים המארחים מספר שאלות חשובות:תקציב לאירוע - קביעת המסגרת התקציבית של האירוע משפיעה על אופיו מתחילתו ועד סופו. אממה, המסעדן יודע שכאן זה לא משרד האוצר - ולגברת ריקי כהן אין מי שכיסה את הבור בתקציב... לכן, עליו להפיק (תרתי משמע) את המקסימום מהתקציב שעומד לרשותו, ע"י התאמת התפריט, העיצוב והתוספות הנלוות. בהתאם לגובה התקציב ידע המסעדן, האם למשל להציע קבלת פנים? לעטר את השולחנות בסידורי פרחים?
צורת הגשה - מכירים את האורחים שצמים יום שלם לפני ההגעה לאירוע כדי להיות כמה שיותר רעבים ו"להחזיר את ההשקעה" בשיק שהם שלשלו לתיבה? אז מסתבר שלא רק הכמות והאיכות של האוכל משפיעה על שביעות הרצון שלהם, אלא גם צורת ההגשה שמתחלקת בד"כ לשלוש:
•
הגשה למרכז שולחן - הגשת המנות הראשונות למרכז השולחן והגשה אישית של מנה עיקרית אחת לבחירה. לעיתים גם המנות העיקריות מוגשות למרכז השולחן.
•
הגשה אישית - במסגרתה האורח בוחר ראשונה ועיקרית המוגשות באופן אישי.
•
בופה - כל מרכיבי הארוחה מרוכזים בשולחן אחד, אליו ניגשים האורחים כדי למלא את הצלחת.
צורת ההגשה נקבעת עפ"י צרכי הלקוח ומאפייני האירוע, כגון סוג האירוע, גודלו ושיקולים עונתיים. כך למשל באירועים קטנים ההגשה האישית נפוצה יותר, לעומת אירועים מרובי משתתפים שבהם הבופה פופולרי יותר.
ילדים זה שמחה (שמצריכה מחשבה) - אירועים עם ילדים מכניסים עוד קצת צבע וחיים. כדי לאפשר להורים ליהנות מהאירוע בלי נדנודים של הקטנים, המסעדנים יציעו לכם להעסיק אותם עם אטרקציות כמו ליצן או קריקטוריסט שיהפכו עבורם את האירוע לגן שעשועים. בו בזמן יזכיר לעצמו המסעדן שילדים משתוללים שמתרוצצים לכל עבר, גורמים למנקה לעבוד שעות נוספות. אבל ביננו, לראות אותם שמחים שווה את כל הטרחה...
ציפיות או לא להיות - כאשר מארחים עשרות ומאות אנשים, גדל הסיכוי שבמהלך האירוע יצוצו בקשות בלתי שגרתיות עמן צריך להתמודד. כך למשל האם לאפשר לאורח להזמין בירה הנמצאת מחוץ לתפריט? כדי להתמודד על הצד הטוב ביותר עם בקשות בלתי צפויות בלי לפגוע בחוויית השירות, יבצע המסעדן המנוסה תיאום ציפיות מקדים.
אז נכון, תמיד יהיו אנשים שישאלו "למה אין קוסקוס"? "אפשר להחליש קצת את המוזיקה"? וכאלו שמגיעים לאירוע ומצפים לשתות רמי מרטין. אבל היי, באנו לעשות שמח. וכשזה המוטו של המסעדן שמארח אתכם, כל פנייה תתקבל בחיוך ואהבה.
חזרה לדף הבית